Laptop verbinden met het vergadersysteem
U haalt de HDMI-kabel samen met de USB-kabel van de kabelhaak en doet deze in de HDMI-poort en de USB-kabel doet u in de USB-poort van uw laptop. Wanneer u geen HDMI-poort maar een USB-C poort heeft moet deze door middel van een verloopstekker worden aangesloten. Wanneer de laptop goed is ingesteld gaat het scherm automatisch aan en is de MeetUp klaar voor gebruik.
Wanneer dit niet het geval is, bekijk dan de onderstaande stappen.
Windows 11
Uw pc verbinden met een 2de scherm
Controleer of de kabels correct zijn verbonden met het 2de scherm en druk op de Windows logotoets + P om een weergave optie te selecteren, dupliceren of uitbreiden.
- Dupliceren = beide schermen hetzelfde.
- Uitbreiden = dat de muis aan de zijkant van het scherm naar de volgende gaat.
Als u meer hulp nodig hebt, gaat u als volgende te werk:
- Selecteer Start en open Instellingen.
- Selecteer onder Systeem de optie Beeldscherm. Uw pc zou de monitoren automatisch moeten herkennen en uw bureaublad moeten weergeven. Als u de beeldschermen niet ziet, selecteert u Meerdere beeldschermen en vervolgens Detecteren.
- Gebruik de vervolgkeuzelijst naast de afbeelding van uw bureaublad om te kiezen hoe uw scherm op uw beeldschermen wordt geprojecteerd.
- Nadat u de instelling hebt gekozen, kunt u de wijziging behoud of ongedaan maken. In het laatste geval zal de instelling naar zijn vorige stand terug gaan.
Een videogesprek starten
Zorg dat MeetUp in Teams als het standaardapparaat voor camera, speaker en microfoon is geselecteerd.
Dit doet u door in Teams bovenin de drie stipjes te selecteren, Instellingen en dan apparaten. Hier kunt u aangeven dat de MeetUp als luidspreker, microfoon en camera gebruikt wordt.